Adelis
Sprawy organizacyjne
Adelis
Potężny, piękny budynek na niewielkim wzgórzu w centrum Adelis. Pełni on funkcję rezydencji Króla Shintei - Galara. Nie jest to zwykły pałac - ma w sobie także obronne cechy zamku - jest otoczony wysokim murem, a na basztach pełnią służbę kusznicy.
To miejsce, w którym można nabyć przedmioty codziennego użytku, ubrania i wszelkiego rodzaju rupiecie.
W centrum miasta znajduje się pokaźnych rozmiarów rynek - miejsce, gdzie wśród wiecznego gwaru kupcy sprzedają swoje towary.
Tutaj koncentruje się życie towarzyskie całego miasta - można tu nie tylko coś zjeść i się napić, ale też posłuchać najnowszych plotek z całego Królestwa, zagrać w kości, poszukać pracy...
W tej części Adelis mieszka większość zwykłych obywateli. Tutaj też panuje największa przestępczość w mieście. Na szczęście w ostatnim czasie liczba napadów nie jest duża.
W banku są przechowywane pieniądze dziesiątek tysięcy mieszkańców Adelis. W większości pracują tutaj krasnoludy, które mają wyjątkowy talent do prowadzenia finansów.
W Adelis znajduje się największa biblioteka w Shintei. Jest tutaj ogromny wybór ksiąg wszelkiego rodzaju - od zbiorów zaklęć, poprzez książki kucharskie, aż po powieści przygodowe i romanse.
Wielu biednych obywateli chciałoby poznać i zrozumieć świat, który ich otacza. Ta wiedza jest jednak zarezerwowana przede wszystkim dla średnio zamożnych i bogatych mieszkańców.
Tutaj wojownicy mogą zaprezentować publiczności swoją siłę i umiejętności. Można tutaj walczyć na różne sposoby i według rozmaitych zasad.
Kuźnia jest miejscem wykuwania broni oraz ulepszania dotychczasowej. Praca ta wymaga siły fizycznej i cierpliwości. Kuźnia mieści się w dość małym, drewnianym budynku na przeciwko warsztatu płatnerskiego.
Naprzeciw kuźni znajduje się średnich rozmiarów kamienny budynek. To tu wykuwa się najlepsze zbroje w Adelis. Z usług tego płatnerza korzysta cała Armia, a nawet przybysze zza granic Królestwa.
W piwnicy zwykłego, miejskiego domu znajduje się miejsce pracy znanego alchemika. Tu można zamówić wszelkiego rodzaju mikstury i eliksiry, dostarczając odpowiednie składniki.
W tym potężnym, kamiennym budynku oddaje się cześć Bogu Słońca. Niektóre części świątyni są znane tylko kapłanom i objęte ścisłą tajemnicą.
Shintei jest miejscem pokoju i jedności ras. Jednak nie wszyscy są tutaj lojalni wobec Króla i prawa, jest wielu przestępców, a wielu z nich trafia właśnie tutaj. To dobrze strzeżone więzienie jest otoczone potężnymi murami, a w oknach zamontowano stalowe kraty.
Koszary obejmują duży kompleks budynków wojskowych wraz z placami do ćwiczeń. Tutaj przebywają i szkolą się żołnierze Armii Shintei.
W tym miejscu stawiają swoje pierwsze kroki nowi adepci, a doświadczeni magowie doskonalą swoje umiejętności.
Ukryta w podziemnych tunelach Gildia szkoli swoich nowych rekrutów. Gildia Złodziei to przestępcza organizacja, zajmująca się najczęściej organizowaniem napadów na zamożnych obywateli.
Zachodnia, największa brama Adelis.
Okolice Adelis
Wokół Adelis rośnie gęsty, tajemniczy las. Można tutaj poczuć otaczającą nas magię, odetchnąć świeżym powietrzem i pomedytować. Ale trzeba być ostrożnym, bo wśród drzew czyha wiele dzikich stworzeń i innych niebezpieczeństw.
W tej części lasu, obfitej w zwierzynę, odbywają się polowania. Tu także mieszka królewski myśliwy, który zaopatruje w skóry i mięso pałac władcy.
Na tej dość dużej polanie rosną życiodajne zioła, które zbiera zielarka, aby je sprzedać na targu lub przyrządzać z nich różnego rodzaju mikstury.
W lesie, pół godziny drogi od miasta, leży malownicze jezioro. To piękne miejsce uosabia spokój i ciszę. Panują tu doskonałe warunki, aby odpocząć i w spokoju porozmyślać.
Stara, dawno opuszczona kopalnia srebra. Wchodzenie tam nie jest zbyt bezpieczne, gdyż grozi zawaleniem.
Stary, opuszczony dom, znajdujący się poza murami miasta. Ludzie boją się tam wchodzić, gdyż budynek wygląda przerażająco. W Adelis krążą straszne historie o tym miejscu - mieszkańcy twierdzą, że tam straszy.
Wodospady na Wielkiej Rzece, nad którą leży Adelis i na której znajduje się jezioro. Piękne, dzikie miejsce, leżące w lesie.
Wzgórze niedaleko Adelis. Swoją nazwę zawdzięcza licznym watahom wilków, które często gromadzą się tu w nocy, zwłaszcza podczas pełni księżyca. Podobno widziano tutaj kiedyś wilkołaka. Na wzgórzu stoi chatka, w której mieszka staruszka Helissa, która nie jest zbyt lubiana przez ludzi, gdyż uważają ją za czarownicę.
Miejsce pochówku zmarłych z całego miasta. Leżą tutaj także, w oddzielnej krypcie, poprzedni władcy Shintei.